W jaki sposób pozycjonowanie wpływa na sukces w internetowym biznesie

Strona niewidoczna w wyszukiwarkach to strona martwa. Jeśli ma stanowić podstawę do prowadzenia internetowego biznesu, to musi być widoczna w wyszukiwarkach, żeby trafiała na nią jak największa liczba potencjalnych klientów. Z wielu badań prowadzonych przez specjalistów zajmujących się zachowaniami internautów w sieci wynika, że wpisując w okienko wyszukiwarki określoną frazę kluczową zwracają oni uwagę zaledwie na kilkanaście pierwszych wyników, które ukażą się na liście. Niektórzy zaglądają jeszcze na drugą stronę, natomiast jeśli pozycjonowana witryna jest gdzieś dalej, to prawdopodobnie nie zostanie znaleziona. W efekcie nie może liczyć na ruch na stronie, a mały ruch to mało klientów. Dlatego właśnie tak istotne w internetowym biznesie jest pozycjonowanie swojej strony. Najlepiej zlecić to specjalistom z jakiejś agencji interaktywnej, która świadczy tego typu usługi. Podejmą oni szereg działań, dzięki którym strona będzie miała kod przyjazny dla wyszukiwarek, będzie się szybko lądować, a na dodatek systematycznie będzie się windowała wynikach wyszukiwania. Jeśli ktoś zaniedba tę formę popularyzacji swojej strony firmowej w sieci, to można jej istnienie porównać do otwarcia sklepu bez poinformowania kogokolwiek o miejscu, w którym on działa. Łatwo przewidzieć, że taki sklep szybko zbankrutuje.