Zanim założysz firmę.
Przed założeniem firmy warto jest się zastanowić nad kilkoma sprawami. Jedna z nich jest jej nazwa oraz miejsce na siedzibę. Dobrze jest, aby wiązała się ona bezpośrednio z wykonywaną pracą i świadczonymi usługami, była krótka i wpadała z łatwością w ucho, tak by każdy mógł ją zapamiętać. Co do siedziby. Warto się też nad tym zastanowić. Czy nasza firma wymaga oddzielnego biura? Czy można ją prowadzić nawet we własnym mieszkaniu? Trzeba na te pytania sobie odpowiedzieć, gdyż szkoda tracić pieniądze na wynajem biura, gdy jest to zbyteczne. Następnie trzeba podjąć decyzję o tym, czy będzie się płacić podatek VAT i w jakim odstępie to się będzie czynić, czy co miesiąc, a może, co kwartał. Później podejmujemy decyzję o formie opodatkowania, wyborze biura rachunkowego lub zatrudnieniu księgowej, założeniu konta bankowego, bo tak naprawdę nie każda firma musi je posiadać. Oczywiście, kiedy podejmiemy te wszystkie decyzje, możemy założyć swoją pierwszą firmę. Obecnie takie formalności można już załatwić niemal w jeden dzień, gdyż nie trzeba wyczekiwać na to, aż uzyska się numer REGON. Oczywiście trzeba odwiedzić ZUS i Urząd Skarbowy, a następnie cieszyć się jej prowadzeniem, które z pewnością nastręczy także pewnych trudności. Założenie firmy to początek, a jej prowadzenie to już wyzwanie.