Właściwy plan marketingowy dla firmy

Właściwy plan marketingowy dla firmy

Proces planowania marketingowego w firmie jest szeroki i tak naprawdę trwa on przez cały czas funkcjonowania przedsiębiorstwa. Firma musi przed wszystkim wyznaczyć cele ogólne i cele szczegółowe prowadzenia działalności gospodarczej. Plan marketingowy ma spełniać określone swoje funkcje. Ma być typowy, to jest musi odnosić się do standardowej organizacji pracy i zadań każdego przedsiębiorstwa oraz musi posiadać elementy indywidualne. W planie marketingowym ważne są nie tylko działania informacyjne i promocyjne firmy, ale także planowanie budżetu. Należy dobrać odpowiednie metody planowania popytu na usługi czy produkty. Dobry plan marketingowy firmy to taki, który podlega nieustannym weryfikacjom i kontroli wykonania. Ważna jest też segmentacja rynku, czyli stopniowanie ważności oferty (usług, produktów firmy) jako kluczowych i mniej ważnych. Dobra firma to tak, które uda się ugruntować swoją pozycję na rynku, firma, która ma dobrą markę i wypracowane know-how. Plan marketingowy zawiera także kształtowanie oferty produktowej i jej modyfikowanie pod wymagania rynkowe. Strategie cenowe i reklama to podstawowy element systemu promocji. W palnie marketingowym całej firmy ważna jest też logistyka i dystrybucja oraz nieustanna komunikacja pomiędzy wszystkimi szczeblami działalności przedsiębiorstwa.

[Głosów:2    Średnia:4/5]

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *