Wartość statystyk dla biznesu

Wartość statystyk dla biznesu

Monitorowanie zarządzania procesami biznesowymi obejmuje śledzenie poszczególnych procesów, w sposób ułatwiający dostęp do informacji o ich stanie, między innymi statystyk i reakcji klientów. Zakładanie i prowadzenie firmy składa się z wielu procesów, które należy w sposób ciągły kontrolować. Przykładem tego rodzaju monitoringu jest choćby kontrola stanu zamówienia klienta. Etapami, które podlegają kontroli są w tym przypadku: zapakowanie produktu, oczekiwanie na dostawcę, lokalizacja paczki, stan przy przyjęciu zamówienia przez klienta oraz termin zapłaty faktury. Informacje zebrane podczas obsługi i monitoringu każdego z wyżej wymienionych etapów mogą być wykorzystywane do pracy z klientami dla poprawy ich satysfakcji, jak i do przeprowadzenia wewnętrznych zmian w firmie. Oba działania mają na celu optymalizację i zwiększenie efektywności. Przykładowe statystyki dotyczą stopnia konwersji zapytań na zamówienia, jak i cykliczności zamówień, preferencji klientów i liczby reklamacji. Zakładanie i prowadzenie firmy nieodłącznie wiąże się z prowadzeniem statystyk i generowaniu porównawczych zestawień. Dane te przydają się głównie w trzech kategoriach biznesowych, które określają długość cyklu sprzedaży, wskaźnik awaryjności i stopień produktywności firmy. Zakres kontroli zależy od tego, jakie informacje firma chce oceniać i analizować oraz czy mają one jednorazowe zastosowanie, czy może management planuje wykorzystać je w długookresowej strategii.

[Głosów:2    Średnia:3.5/5]

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *