Stanowisko recepcjonistki w firmie

Wiele hoteli, restauracji i innych firm w Polsce dobrze prosperuje. Każdy, kto choć raz odwiedził takie miejsce może wiele powiedzieć o jakości obsługi i o tym jaki standard tam panuje. Zazwyczaj pierwszą poznaną osobą np. w hotelu jest recepcjonistka. Wbrew pozorom pełni ona ważną funkcję. Od niej w dużej mierze zależy to, jak dana firma zostanie zapamiętana. Jej zadaniem jest przyjmowanie klientów i stworzenie w ich umyśle jak najlepszego wizerunku firmy. Dodatkowo, zapewnia płynny przepływ informacji. Może też być pomocna dla innych pracowników tego przedsiębiorstwa. Dlatego zgłaszając zapotrzebowanie na to stanowisko trzeba podać dokładne wymagania stawiane potencjalnym pracownikom. Najlepiej, gdy potencjalny pracownik ukończy szkołę sekretarską lub kursy w tej tematyce. Częstym wymaganiem jest obecnie znajomość przynajmniej jednego języka obcego. Inne, konieczne do spełnienia warunki to: doskonała znajomość komputera i programów MS Office, umiejętność szybkiego pisania na klawiaturze, obsługa urządzeń biurowych. Ponadto, recepcjonistka musi odznaczać się wysoką kulturą osobistą, odpowiedzialnością, doskonałą organizacją czasu oraz wzorowo posługiwać się polszczyzną. To stanowisko obarczone jest wieloma wymaganiami. Wynika to z tego, że od tej osoby dużo zależy i dlatego nie można pozwolić sobie na zatrudnienie kogoś nieodpowiedzialnego, czy niekompetentnego.