Nie zawsze biuro rachunkowe dochowuje tajemnicy

Rozpoczynając współpracę z biurem rachunkowym, mamy nadzieję, że wszelkie dokumenty jak i nasze sprawy, objęte są tajemnicą. Żaden przedsiębiorca bowiem nie chce, aby jego sprawy wyszły poza biuro rachunkowe. Czasami jest to tak oczywiste, że nie zadajemy sobie pytania, czy jednak tajemnica zostanie dochowana. Dla nas bowiem jest to oczywiste. Jednak nie jest tak do końca. Jeśli księgowy, który zajmuje się naszymi sprawami, nie posiada uprawnień doradcy podatkowego, wówczas jest zwolniony z obowiązku zachowania tajemnicy. Jeśli zatem, nasz księgowy, takich uprawnień nie posiada, a chcemy, aby tajemnica została zachowana, wówczas należy sporządzić dodatkową umowę, która będzie taką sytuację regulowała. Jednak problem nie tkwi w zawarciu drugiej umowy. Problem jest taki, że większość przedsiębiorców o takiej sytuacji nie ma zielonego pojęcia. Biura rachunkowe o takiej sytuacji nie informują, gdyż nie chcą zrażać do siebie klientów, a klient nie zawsze o takich rzeczach jest poinformowany. Gdyby znał zasady rachunkowości, wówczas by nie korzystał z usług biura. Zanim rozpoczniemy współprace, warto zapoznać się nie tylko z prawami biura, ale także z jego zakresami obowiązków. Informacje te, mogą okazać się cenne i uchronią nas przed problemami lub niedomówieniami.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Comments

comments