Najczęstsze niejasności w umowach, które są również pułapkami
Zarówno małe jak i średnie firmy, coraz częściej korzystają z usług biur rachunkowych. Jednak, zanim ta współpraca się rozpocznie, szukamy tego właściwego. Skupiamy się na porównywaniu umów, wysłuchujemy pracowników, a następnie podpisujemy umowę, bardzo często jej nie czytając. Twierdzimy bowiem, że pracownik przedstawił nam najważniejsze informacje. Tutaj rozpoczyna się nasz pierwszy błąd, później może być już tylko gorzej. Umowa powinna być czytana nawet kilka razy, takie masz prawo. Zanim dokonasz ostatecznej decyzji, zanim złożysz swój podpis, zapoznaj się z jej treścią, jeśli pojawią się wątpliwości, zapytaj o nie. Biura rachunkowe, bardzo często w umowach nie zawierają wszystkich informacji, a jeśli są już zamieszczone, często mają charakter ogólnikowy. Zdarza się, że w umowie jest informacja o dodatkowych usługach, a brakuje informacji czy te usługi są płatne czy bezpłatne. Wiele biur rachunkowych oferuje odbieranie jak i dostarczanie dokumentów, jednak nie informują, czy jest już to w wynagrodzeniu, czy nie. Dlatego też, aby umowa nie zamieniła się w wielką pułapkę, warto ją po pierwsze przeczytać, a po drugie o wszystko pytać. Jak się okazuje, nie wszystkie biura rachunkowe, działają na korzyść klienta, swoją nierzetelność wykazują już w umowie.