Motywowanie pracowników firmy
Nawet najlepsi pracownicy miewają w życiu momenty, kiedy już nie czują w sobie takiej energii, żeby angażować się w zadania. Po jakimś czasie praca powszednieje, często monotonia odbiera chęć do poświęceń i kreatywnego myślenia. Pracodawca może jednak dbać, by spadki motywacji były jak najmniejsze i jak najkrótsze. Powinien przede wszystkim znaleźć równowagę między motywatorami finansowymi a innymi formami zachęcania do wysiłku. Pracownicy z radością powitają wiadomość o podwyżce, szybko jednak znów poczują, że czegoś im brakuje. Trzeba więc do pieniędzy dodać także przekonanie, że praca jest ważna. Należ zadbać też o to, żeby dobrzy pracownicy mieli świadomość, że szef ich docenia. Czasem miłe słowo, szczera pochwała i uśmiech mogą motywować bardziej długotrwało niż nieco większy kapitał na koncie. Ponadto trzeba uważać, żeby nie zrazić słabszych pracowników z potencjałem. Może mają tylko słabszy dzień lub coś im się nie udało w życiu. Warto zachęcać ich do wysiłku, nie pogrążać przedwcześnie i nie ganić ich w obecności ich kolegów z pracy. Często nie docenia się roli motywacji pracowników w odnoszeniu przez firmę sukcesów. Warto, będąc właścicielem biznesu, doczytać więcej na ten temat oraz zapoznać się z wynikami licznych badań nad motywacją w miejscu pracy i sposobami jej stymulowania.