Jako pośrednik też możesz zarabiać

Jako biznesmen prowadzący działalność w internecie za pomocą funkcjonalnej i intuicyjnie z punktu widzenia skonstruowanej witryny można czerpać zyski nie z bezpośredniej sprzedaży określonych towarów albo świadczenia usług. Wiele firm działa na zasadzie pośrednictwa, a ich witryny stanową platformę umożliwiającą nawiązanie kontaktu między kontrahentami. Mogą przybrać formę serwisu z ogłoszeniami, w którym z jednej strony zamieszczają swoje oferty osoby lub firmy, które mają coś do sprzedania, a z drugiej strony odwiedzają je ci, którzy chcą coś kupić. Można postawić na stronę o wysokim stopniu specjalizacji, oferującą jedynie asortyment z jednej, ściśle określonej branży, lub zdecydować się na pośrednictwo w sprzedaży i kupnie szerokiej gamy produktów. Ponadto nie tylko sprzedaż może wchodzić w rachubę. E-biznes oparty na pośrednictwie może kontaktować ze sobą również kontrahentów zainteresowanych inną forma finansowania transakcji, na przykład wynajmem, dzierżawa czy leasingiem. Można zadać pytanie, na czym w takim razie w tym rodzaju działalności się zarabia. Może być kilka źródeł możliwego dochodu. Jedną z nich są płatne reklamy. Można również pobierać jakąś opłatę od zamieszczanych ogłoszeń. Jeśli klientów będzie wystarczająco dużo, to mimo niskich opłat, biznes może się znakomicie kręcić.