Jak zostać franczyzodawcą?

Z roku na rok coraz więcej firm rozwija się poprzez współpracę franczyzową. W Polsce staje się to bardzo popularne i obserwowany jest wzrost sprzedaży licencji. Franczyzodawca odnosi z tego dużo korzyści. Między innymi, taka współpraca przyczynia się do rozbudowania kanałów dystrybucji, wzmocnienia pozycji na rynku, a także zwiększenia znajomości nazwy i marki. Jest to osiągane niewielkim wysiłkiem. Jednak, aby móc zostać franczyzodawcą, należy najpierw ocenić swoją firmę. W szczególności to, jak długo działa na rynku, jakim doświadczeniem dysponuje, jakie dochody przynosi i czy jest unikalna, czy wyróżnia się na tle innych. Kolejnym ważnym aspektem jest zastanowienie się nad tym, co można by zaoferować potencjalnym biorcom. W skład takiej oferty powinno wchodzić oryginalne logo oraz know-how, czyli cała fachowa wiedza wraz z doświadczeniami dotyczącymi prowadzenia tego biznesu. Bardzo ważne są też szkolenia dla franczyzobiorców i pomoc, zarówno na początku współpracy, jak i w czasie jej trwania. Konieczna jest wycena kosztów takiej współpracy, w tym wysokość inwestycji, opłaty. Następnie, opracowanie projektu franczyzy i rekrutacja franczyzobiorców. Te wszystkie elementy muszą być spełnione, by móc ubiegać się o współpracę franczyzową. Przeanalizowanie ich pomoże każdemu dowiedzieć się, na jakim etapie w stworzeniu takiego systemu, się znajduje.