Dystrybucja elementem marketingu produktów szybkozbywalnych

Marketing bezpośredni jest efektywnym narzędziem zdobywania rynku. Dobrze prowadzony biznes to taki, który funkcjonuje na rynku klienta końcowego, czyli takie, w którym klient końcowy jest dobrze poinformowany o producencie towaru, jaki nabył. W procesie dotarcia do klienta ważna jest logistyka produktów szybkozbywalnych. Podstawowe koncepcje zarządzania produktami szybkozbywalnymi, a także kanały dystrybucji produktów szybkozbywalnych to elementy kluczowe. Dobra i stała współpraca z sieciami handlowymi, dobra analiza zapasów i przepływu produktów oraz jakość w logistyce produktów to istotne kwestie przy masowej sprzedaży. Produkty szybkozbywalne muszą być cały czas poddawane procesowi przesyłu. Znikają one z półek szybko i są szybko na nich uzupełniane. Klient masowy jest ich odbiorcą. Produkty szybkozbywalne to takie, które dostarczane są codziennie i codziennie kupowane. Ich odbiorcy to ludzie korzystający z oferty producenta dzień w dzień. Do produktów szybkozbywalnych zaliczamy środki czystości, prasę, papierosy, alkohol, a przede wszystkim artykuły spożywcze. Klient nabywający produkty szybkozbywalne pojawia się codziennie. Często ten sam klient dokonuje kilka razy dziennie zakupu danego produktu. Rynek produktów szybkozbywalnych jest więc bardzo konkurencyjny i na pewno nie jest monopolem.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Comments

comments