Dostarczanie towaru do klienta

Dostarczanie towaru do klienta

Prowadząc biznes internetowy trzeba wiedzieć że jest to działalność na odległość i jeśli sprzedawany jest towar, to należy go dostarczyć. W tym wypadku pośrednikiem jest poczta lub kurier co oznacza również koszty dostawy. Te są przejmowane przez klienta, ale musi on wiedzieć ile zapłaci i sam się na to godzi. Jeśli cena towaru jest dobra, wtedy koszty przesyłki niwelują nadwyżkę jaka zapłaciłoby się w normalnym sklepie. Sprzedawcy internetowi podpisują stałe umowy z pośrednikami dostarczającymi towary co często pozwala na obniżenie cen dostawy. Aby klient wiedział ile musi zapłacić muszą być one wykazane w regulaminie. Ten jest na każdej stronie, platformie, sklepie czy aukcji ponieważ to podstawa handlu w Internecie. Obie strony muszą znać swoje prawa a klienci dodatkowo koszty jakie muszą ponieść za cały proces internetowej sprzedaży. Średnio za koszty dostawy płaci się piętnaście złotych, chyba że towar jest duży i ciężki. Konkurencja na rynku pocztowym także sprawia że ogólne koszty dostarczenia przesyłek stają się coraz niższe. Prowadzenie biznesu w Internecie powoduje że klientom trzeba również dać możliwość odbioru przesyłki za granicą czy w innym miejscu niż mieszka. Sprzedawcy muszą również powiadomić klienta ile czasu będzie czekał na paczkę a także jaka firma go przywiezie.